Przejdź do treści

W III kwartale Orange zdobył 18 tys. klientów FTTH

Data: 2016-10-25 12:04:00
W III kwartale Orange zdobył 18 tys. klientów FTTH

Orange przy okazji publikacji wyników finansowych podał, że na koniec III kw. miał tylko 57 tys. sprzedanych łączy FTTH. Kwartał wcześniej liczba ta wynosiła 39 tys. Oznacza to, że w kwrtel pozyskał 18 tys. klientów tej usługi. 76 proc. pozyskanych w tym okresie klientów (13,5 tys.) usług optycznych, to nowi abonenci. 

Lepiej operatorowi sprzedają się usługi VDSL, gdzie operatorowi przybyło  26 tys. klientów.

Generalnie był to jednak  kolejny kwartał, w którym Orange odnotował straty na stacjonarnym rynku szerokopasmowym, ponieważ w sieci ADSL operator stracił 51 tys. linii. Część z nich być może „przechwycił” ofertą dostępu LTE, w którym to segmencie dodał w 3. kwartale 46 tys. klientów. Niemniej w wymiarze finansowym, głównie z powodu spadku cen, bilans trzeciego kwartału na rynku szerokopasmowym (liczonym razem z usługami VoIP i telewizyjnymi) jest dla Orange negatywny – przychody spadły o 27 mln zł.

Tymczasem według nieoficjalnych informacji w tym roku Orange planował osiągnąć poziom 100 tys. aktywnych łączy FTTH. Zapowiada się, że planu tego nie uda się zrealizować i to pomimo bardzo dużych wydatków reklamowych i działań sprzedażowych na obszarach z zasięgiem tej technologii.

Sprzedaż opóźniają działania konkurencji, umowy terminowe klientów, konieczność nowej instalacji w mieszkaniu i nadal niewielki zasięg FTTH. Sprzedaż może nieco przyspieszyć, bo Orange podjął decyzję o zakupie urządzeń, które pozwolą dostarczać internet do mieszkań kablami koncentrycznymi kablówek.

Cały rok 2016 jest dla nas ogromnym wyzwaniem inwestycyjnym. Mam na myśli światłowody i budowę sieci 4G/LTE na nowych częstotliwościach. W zasięgu światłowodu mamy już 1,2 mln gospodarstw domowych, a w 3 kwartale przybyło 18 tys. klientów. Nasze ambicje są większe, ale jesteśmy dopiero na początku i musimy dalej walczyć - kometuje sytuację Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange. 

Jeśli chodiz o wyniki finansowe skonsolidowane przychody ze sprzedaży Orange  sięgnęły 2 851 mln zł w III kw. 2016 r. wobec 2 971 mln zł rok wcześniej. Operator zarobił  37 mln zł zarobiła w tym okresie wobec 110 mln zł zysku netto rok wcześniej.

"Spadek ten wynikał przede wszystkim ze spadku przychodów z usług stacjonarnych (spowodowanego głównie strukturalną erozją stacjonarnych usług głosowych) oraz niższych pozostałych przychodów (w wyniku zakończenia projektów infrastrukturalnych, które w 3 kw. 2015 przyniosły 42 mln przychodów, a także niższych przychodów z usług ICT). Te niekorzystne czynniki zostały częściowo zrównoważone przez wyższe przychody z usług mobilnych, wynikające ze wzrostu liczby klientów abonamentowych oraz rosnącej sprzedaży sprzętu" - tłumaczy spółka. 

 Jeśli chodzi o klientów mobilnego dostępu do sieci Orange, to w trzecim kwartel przybyło operatorowi  142 tys. klientów i ich grono urosło do 2,61 mln.

Całkowita liczba klientów mobilnych Orange Polska, zmniejszyła się o 209 tys. względem stanu na koniec drugiego kwartału i wynosi 16,394 mln. Liczba klientów post-paid wzrosła do 9 085 mln z 8 798 mln na koniec 2 kw. 2016, a usług pre-paid zmniejszyła się o 600 tys. do 7 309 mln z 7 898 mln. 

Źródło: Orange, telko.in,  gsmonline 

Zdjecie: Photogenica

, wydruk, pdf , Prześlij znajomym

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować.

Komentarze

Brak komentarzy

przeczytaj_tresc_ponownie