Przejdź do treści

Netia bez sukcesów w Internecie

Data: 2012-11-09 08:33:00
Netia bez sukcesów w Internecie

Firma straciła w minionym kwartale 15 tys. klientów usługi stacjonarnego internetu. To jeden z powodów, przez które spółka odnotowała w III kwartale tego roku niewielki spadek przychodów. 

Prezes Netii Mirosław Godlewski tłumaczy, że rynek stacjonarnego Internetu w Polsce jest  w stagnacji. Według niego w okresie spowolnienia w gospodarce klienci unikają nowych zobowiązań. – Trudno mówić o nasyceniu rynku Internetem, skoro jego penetracja to zaledwie 50 proc. populacji – podkreśla szef Netii. Spółka musiała obniżyć prognozę sprzedaży usług.

Liczba usług szerokopasmowych Netii na koniec września br. wyniosła 889 689, pozostając na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego (890 516) i 2 proc. niższym niż na koniec czerwca 2012 roku (903 947). Głównym powodem spadku liczby usług szerokopasmowych był brak akwizycji sieci ethernetowych oraz spadek liczby organicznych przyłączeń netto, będący konsekwencją zaostrzającej się konkurencji na rynku niskomarżowych usług, opartych o usługi hurtowe TP SA oraz agresywnej polityki pakietowej sieci kablowych. 

Na koniec września br. liczba stacjonarnych usług głosowych wyniosła 1,678 mln w porównaniu z 1,714 mln na koniec czerwca 2012 r. przy jednoczesnym utrzymaniu się udziału Netii w rynku na poziomie 20 proc. Netia zakłada, iż nadal będzie spadać przede wszystkim liczba tradycyjnych stacjonarnych usług głosowych WLR.

Z uwagi na niską dynamikę wzrostu rynku szerokopasmowego dostępu do Internetu oraz szybką erozję rynku niskomarżowych usług głosowych, szczególnie na rynku klientów indywidualnych, Netia obniżyła prognozę na 2012 rok w zakresie liczby świadczonych usług (RGU) do 2,65 mln.

Liczba usług telewizyjnych na koniec września br. wyniosła 72 805, co oznacza wzrost o 57 proc. w porównaniu z końcem września 2011 roku i 2 proc. wzrost w porównaniu z końcem czerwca br. (71 274). Liczba usług mobilnego dostępu do Internetu na koniec września wyniosła 32 758 natomiast mobilnych usług głosowych: 62 043.     

- Na bazie istniejących umów z operatorami mobilnymi zamierzamy wprowadzić nowe atrakcyjne cenowo pakiety usług konwergentnych. Kontynuujemy też prace nad rozwojem naszych usług telewizyjnych i sieci dostępowych NGA, gdyż naszym zdaniem jest to najlepsza strategia rozwoju usług dla klientów indywidualnych w tych trudnych warunkach rynkowych  – mówi Mirosław Godlewski.

Przychody Netii za pierwsze dziewięć miesięcy 2012 roku wyniosły 1,602 mld zł, o 34 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku i 3 proc. mniej niż w II kw. 2012 roku. Skorygowany zysk EBITDA po 9 miesiącach br. wyniósł 446,6 mln zł, wykazując wzrost o 49 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2011 roku. Skorygowana EBITDA w III kw. br. wyniosła 157,4 mln zł, co oznacza wzrost o 1 proc. w stosunku do II kw. br. Wskaźnik skorygowanej marży EBITDA po 9 miesiącach br. wyniósł 27,9 proc. a w III kw. 2012 roku aż 30,2 proc.

-  Proces budowy Nowej Netii przebiega zgodnie z naszym ambitnym planem,  jesteśmy natomiast rozczarowani pogarszającymi się warunkami rynkowymi w III kw. 2012 r., które skutkowały  szybszym tempem utraty bazy klienckiej. W czasie, gdy segment biznesowy zdołał powiększyć swoją bazę kliencką, w segmencie klientów indywidualnych odłączono 55 tys. usług, a spadek bazy klientów był generalnie na poziomie zbliżonym do tego, który dotknął naszego głównego konkurenta – mówi Mirosław Godlewski.

Źródło: Netia

, wydruk, pdf , Prześlij znajomym

wyniki finansowe, rynek, operatorzy, Netia

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować.

Komentarze

Brak komentarzy

przeczytaj_tresc_ponownie