Przejdź do treści

1,7 mln klientów kontraktowych mobilnego Internetu w Cyfrowym Polsacie

Data: 2016-11-10 01:07:00
1,7 mln klientów kontraktowych mobilnego Internetu w Cyfrowym Polsacie

Na koniec września tego roku . Grupa Cyfrowy Polsat miała sprzedanych 16,54 mln jednostkowych usług (RGU), o 0,9 proc. więcej niż rok wcześniej.

Liczba sprzedanych usług abonamentowych wzrosła w skali roku o 4,8 proc. do 13,02 mln, w tym płatnej telewizji - o 6,4 proc. do 4,68 mln, telefonii komórkowej - o 1,7 proc. do 6,62 mln, a internetu - o 13,5 proc. do 1,72 mln. Liczba klientów abonamentowych spółki zmalała o 1,3 proc. do 5,86 mln, a średnie wpływy od każdego abonenta (ARPU) wzrosły o 0,6 proc. do 88,6 zł.

Na koniec września br. firma miała też sprzedanych 3,53 mln usług prepaidowych, o 11,3 proc. mniej niż rok wcześniej. W liczbie tej 260 tys. SIM wykorzystywanych było do transmisji danych (spadek o 8,5 proc.).

Na koniec minionego kwartału z oferty SmartDom korzystało 1,23 mln klientów Grupy Cyfrowy Polsat, o 37 proc. więcej niż rok wcześniej, kiedy było to 900 tys. Wskaźnik rezygnacji z usług firmy (churn) zmalał w skali roku z 10,2 do 8,5 proc.

- Cały czas plan jest taki, żeby zdobyć 1,4 mln klientów usługi SmartDom. Mamy ostatni kwartał, który jest głównym kwartałem sprzedażowym, więc przekroczymy 1,4 mln, jeśli nie w grudniu, to w styczniu – powiedział prezes Cyfrowego Polsatu Tobias Solorz.

Od stycznia do września br. wpływy Grupy Cyfrowy Polsat ze sprzedaży wyniosły 7,19 mld zł, o 0,3 proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast zysk netto firmy zmalał w skali roku z 977,8 mln zł do 679,2 mln zł.

- III kwartał jest kolejnym okresem potwierdzającym wysoką skuteczność obranej przez nas strategii - w ciągu roku zwiększyliśmy bazę usług kontraktowych o niemal 600 tysięcy. Systematycznie rosnące ARPU i dynamiczny wzrost liczby klientów multiplay przekładają się na bardzo dobre wskaźniki finansowe Grupy, które decydują o stabilności naszego biznesu i pozwalają na jego stały rozwój. Jesteśmy zadowoleni z rekordowo niskiego w naszej branży poziomu wskaźnika churn, na który wpływ miała zwiększająca się liczba klientów korzystających z usług kontraktowych i oferty multiplay. Oczekujemy, że zaprezentowane pozytywne trendy utrzymają się w najbliższych kwartałach - komentuje Tobias Solorz.

Źródło: Cyfrowy Polsat

Zdjęcie: Photogenica

, wydruk, pdf , Prześlij znajomym

operatorzy, wyniki fianansowe, Cyfrowy Polsat

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować.

Komentarze

Brak komentarzy
Jesteś pierwszym, który to przeczytał

przeczytaj_tresc_ponownie