Przejdź do treści

Smart TV wykorzystywana głównie do oglądania materiałów wideo

Data: 2016-03-10 11:17:00
Kheng Ho Toh / Photogenica

Dodatkowe funkcje telewizorów Connected TV / Smart TV są obecnie wykorzystywane przede wszystkim do oglądania VoD oraz materiałów publikowanych w serwisie YouTube, kosztem zaniku innych usług związanych z dostępem do Internetu – wynika z najnowszego badania „Over The Top TV. Usługi dodane do telewizji cyfrowej”, przeprowadzonego przez Pentagon Research i Best Content.

Najpopularniejszą usługą, do której dostęp uzyskiwany jest za pośrednictwem telewizora, okazuje się Video on Demand. 54,6 proc. posiadaczy odbiorników podłączonych do Internetu przynajmniej raz wykorzystało telewizor Connected TV / Smart TV do oglądania VoD, a więc aż o 17,5 punktu procentowego więcej niż w styczniu 2013. To właśnie VoD jest więc tą usługą, która może liczyć na dynamiczny rozwój dzięki upowszechnieniu się Connected TV, a jednocześnie tą, która w największym stopniu może skłaniać konsumentów wybierających model telewizora do zakupienia właśnie takiego, który oferuje połączenie z siecią.

Drugą najważniejszą funkcją Connected TV jest korzystanie z serwisów internetowych oferujących streaming wideo, z których zdecydowanie najpopularniejszym jest YouTube. Taką odpowiedź wskazało 51,1 proc. pytanych, co jednak oznacza istotny statystycznie spadek o aż 16,6 punktu procentowego w porównaniu z sierpniem 2013. Coraz rzadziej Connected TV wykorzystywane jest również jako platforma sprzętowa do słuchania muzyki bezpośrednio z Internetu, słuchania radia internetowego czy korzystania z serwisów społecznościowych, takich jak Facebook.

Co jest przyczyną spadku zainteresowania szeregiem funkcji i usług dostępnych za pośrednictwem telewizora? W odpowiedzi na to pytanie można sformułować dwie hipotezy. Po pierwsze, w porównaniu z 2013 rokiem wzrosła liczba posiadaczy Connected TV oraz ich odsetek wśród posiadaczy telewizorów w ogóle. W związku z tym wśród użytkowników takiego sprzętu może być coraz więcej osób zainteresowanych wąskim zakresem usług i funkcji (np. VoD) i niepróbujących nawet korzystać z innych. Na to nakłada się druga prawdopodobna przyczyna: znaczną część funkcji i usług dostępnych za pośrednictwem Connected TV przejmują urządzenia mobilne. 

Źródło: Pentagon Research

Zdjęcie: Photogenica

, wydruk, pdf , Prześlij znajomym

smart tv, badanie, Pentagon Research

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować.

Komentarze

Brak komentarzy

przeczytaj_tresc_ponownie