Przejdź do treści

Olsztyn: Wirtualny urzędnik pomoże petentom

Data: 2012-06-22 07:31:00
Olsztyn: Wirtualny urzędnik pomoże petentom

Olsztyński magistrat rozpisał przetarg dla firm, które uruchomią na stronach urzędu usługę wirtualnego urzędnika. Rozstrzygnięcie przetargu nastąpi pod koniec czerwca - poinformowała PAP sekretarz miasta Hanna Mikulska-Bojarska.

Olsztyn chce, aby na stronach internetowych urzędu miasta pojawił się wkrótce wirtualny urzędnik, który będzie pomagał interesantom w załatwieniu spraw urzędowych takich, jak wydanie dowodu osobistego, prawa jazdy czy zarejestrowanie działalności gospodarczej.

"Animowany urzędnik" ma służyć radą także osobom niepełnosprawnym, czyli niedosłyszącym i niemym. Będzie bowiem posiadał funkcję porozumiewania się w języku migowym.

Wirtualny urzędnik ma się posługiwać łatwo zrozumiałym językiem, by interesant mógł szybko przejść przez urzędowe procedury.

W bazie danych, które petentom będzie przekazywał wirtualny urzędnik ma znaleźć się około 200 tematów dotyczących np. wydawania praw jazdy, dowodów tożsamości, dokumentów związanych z ewidencją ludności czy wydawania zezwoleń na budowę albo rejestracji firmy.

Mikulska-Bojarska dodała, że jeśli wirtualny urzędnik nie będzie umiał pomóc petentowi, to odeśle go do stosownego wydziału, w którym klient otrzyma poradę i pomoc. Awatar ma się pojawić na stronach internetowych urzędu w lipcu.

Źródło: PAP

, wydruk, pdf , Prześlij znajomym

warmińsko-mazurskie, Olsztyn, e-administracja, e-usługi

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować.

Komentarze

Brak komentarzy

Wyślij autorowi swoje uwagi

Treść uwag:

przeczytaj_tresc_ponownie