Przejdź do treści

Internet w życiu rolników

Data: 2011-12-29 12:25:10
Internet w życiu rolników

Według ostatniego badania Agribus, przeprowadzonego na zlecenie Martin & Jacob przez TNS OBOP, Internet staje się coraz ważniejszym medium na polskiej wsi - relacjonuje serwis media2.pl

Najchętniej wykorzystywanym medium na wsi pozostaje nadal telewizja, której oglądanie wskazuje 97% badanych. Z Internetu korzysta średnio 60% rolników, ale wynik ten znacznie wzrasta (>80%) w przedziale 20 - 39 lat. Radia słucha 59% badanych. W badaniu zaobserwowano, że rolnicy nadal czytają prasę rolną, jednak procent czytających systematycznie spada - z 74% w 2005 do około 65% obecnie.


Najsilniejsze wzmocnienie przekazu reklamowego daje jednoczesne użycie prasy lub/i radia wraz z Internetem. - Wynika to z tego, że Internet jest obecnie jedynym medium interaktywnym, które daje najbogatsze spektrum zastosowań i uzupełnia to, czego nie oferuje np. prasa - wyjaśnia Marcin Chrobot, szef Martin & Jacob, firmy badającej rynek rolny.

Wyniki badania Agribus potwierdzają, że rośnie rola Internetu przy zakupie maszyn i urządzeń rolniczych. Internet, tuż po salonie sprzedaży maszyn, jest miejscem, gdzie w pierwszej kolejności rolnik szuka informacji, planując zakup np. ciągnika. Grupa 63% badanych stwierdziła, że byłaby skłonna zakupić ciągnik lub inną maszynę, gdyby natknęła się na pozytywny komentarz o maszynie na portalach społecznościowych. Niespełna 80% rolników zadeklarowało, że zazwyczaj lub zawsze porównuje w Internecie ceny przed zakupem.

Badanie Agribus wskazuje również na rosnącą wiarygodność Internetu jako źródła informacji na temat prowadzenia gospodarstwa rolnego. Nadal jednak na pierwszym miejscu rolnicy wskazują programy rolnicze w telewizji, w dalszej kolejności - opinię znajomych.

- Powodem zmian w zachowaniach zakupowych rolników jest między innymi potrzeba konfrontacji opinii o produkcie ze znacznie większą liczbą użytkowników niż lokalne środowisko. Lokalny lider opinii pozostaje nadal istotny, jednak obecnie rolnicy szukają rozwiązań, które zyskują aprobatę szerszej części konsumentów. To wzmacnia wiarygodność marki - wyjaśnia Marcin Chrobot.

Badanie Agribus realizowane jest od 1999 r. na reprezentatywnej próbie min. 1 000 gospodarstw o areale powyżej 15 ha użytków rolnych.

Źródło: media2.pl

, wydruk, pdf , Prześlij znajomym

Wyślij autorowi swoje uwagi

Treść uwag:
Jesteś pierwszym, który to przeczytał

przeczytaj_tresc_ponownie