Przejdź do treści

Artykuły

Dario Lo Presti / Photogenica

Czas stabilizacji

Stagnacja - tak najkrócej można określić sytuację rynku stacjonarnych szerokopasmowych łączy internetowych, gdy patrzymy na zmianę ich liczby w ostatnich miesiącach. Jednak spojrzenie na poszczególne segmenty rynku pozwala stwierdzić, że gdy jedni zyskują klientów, to drudzy ich tracą.

czytaj: Czas stabilizacji

adrianhancu / Photogenica

KE chce nowego ładu i szybszych inwestycji na rynku telekomunikacyjnym

Komisja Europejska w ubiegłym tygodniu przedstawila plan reformy przepisów dotyczących telekomunikacji, która ma ułatwić inwestycje w tym sektorze oraz zapewnić powszechny dostęp do internetu, w tym do szybkiej sieci bezprzewodowej.

czytaj: KE chce nowego ładu i szybszych inwestycji na rynku telekomunikacyjnym

Plaga cyberwymuszeń w Internecie

Plaga cyberwymuszeń w Internecie

Oprogramowanie wymuszające okup (tzw. ransomware) staje się jedną z ulubionych broni cyberprzestępców, bo bardzo efektywnie zapewnia zyski. Analitycy rynku cyberbezpieczeństwa odnotowują, że aktywność tego typu ataków od dłuższego czasu nasila się i trend ten prawdopodobnie utrzyma się w najbliższym czasie.


czytaj: Plaga cyberwymuszeń w Internecie

Marketingowy potencjał sieci Wi-Fi

Marketingowy potencjał sieci Wi-Fi

Korzystanie z hotspotów stało się powszechne. Gdy przebywamy w hotelu, restauracji, czy też w centrum miasta lub w biurze, oczekujemy bezproblemowego logowania i dostępu do szerokopasmowej transmisji i chętnie korzystamy z obecnych tam sieci Wi-Fi. Coraz częściej technologia ta jest jednak też wykorzystywana jako narzędzie  spersonalizowanego marketingu, choć w Polsce jeszcze stosunkowo rzadko.

czytaj: Marketingowy potencjał sieci Wi-Fi

Internet jak oferta Biedronki, czyli krynickie dyskusje o sieciach szerokopasmowych

Internet jak oferta Biedronki, czyli krynickie dyskusje o sieciach szerokopasmowych

Podczas Kongresu Ekonomicznego w Krynicy Zdroju w spotkaniu zorganizowanym pod hasłem Better Connected Digital Poland 2020, które w całości było poświęcone  zagadnieniom związanym z rozwojem sieci szerokopasmowych oraz ich wpływowi na gospodarkę i budowanie społeczeństwa cyfrowego, dyskusje prowadzili przedstawiciele rządu, Urzędu Komunikacji Elektronicznej, Instytutu Łączności oraz prezesi firm z sektora telekomunikacyjnego.

czytaj: Internet jak oferta Biedronki, czyli krynickie dyskusje o sieciach szerokopasmowych

Drugi konkurs POPC na budowę sieci we wrześniu, a w 2018 r. Ogólnopolska Sieć Edukacyjna

Drugi konkurs POPC na budowę sieci we wrześniu, a w 2018 r. Ogólnopolska Sieć Edukacyjna

Ministerstwo Cyfryzacji podtrzymuje, że jeszcze we wrześniu ogłosi drugi konkurs na dofinasowanie budowy sieci ostatniej mili w ramach konkursu 1.1 POPC. Priorytetowo ma być trakkowane podłączenie szkół do Internetu o przepływności co najmniej 100 Mb/s. Resort szacuje, że dzięki temu konkursowi takim łączem podłączone zostanie ok. 10,5 tys. lokalizacji, gdzie znajdują się placówki edukacyjne.

czytaj: Drugi konkurs POPC na budowę sieci we wrześniu, a w 2018 r. Ogólnopolska Sieć Edukacyjna

VoIP będzie zyskiwał w biznesie

VoIP będzie zyskiwał w biznesie

Z opublikowanego w grudniu ubiegłego roku przez Urząd Komunikacji Elektronicznej raportu „Rynek usług telekomunikacyjnych w Polsce w 2015 r.” wynika, że z usług telefonii VoIP korzysta tylko 1 proc. firm (choć w większych firmach ten wskaźnik jest znacznie wyższy), a 15 proc. w ogóle o takiej usłudze nie słyszało. To jednak wbrew pozorom dobra wiadomość dla operatorów, którzy specjalizują się w tego typu usługach. Liczą, ze coraz szersze  grono przedsiębiorstw będzie się przekonywać do ich oferty, bo VoIP to nie tylko proste rozmowy telefoniczne.  

czytaj: VoIP będzie zyskiwał w biznesie

 Aleh Datskevich / Photogenica

Inwestycje światłowodowe zmienią rynek telekomunikacyjny w Polsce

Front inwestycji światłowodowych w Polsce ruszył pełną parą. To zaś wcześniej czy później zaostrzy konkurencję i być może spowoduje konsolidację na rynku – uważają rynkowi analitycy.

czytaj: Inwestycje światłowodowe zmienią rynek telekomunikacyjny w Polsce

Jozef Polc  Photogenica

Blokowanie reklam w sieci zmorą dla reklamodawców

Rynek reklamy internetowej w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Według szacunków Starcom Mediacest Group w ubiegłym roku zanotował wzrost o 4,5 proc i jego wartość sięgnęła ponad 7,6 mld zł. Wydawcy alarmują jednak, że jego dalszy jego rozwój napotyka na poważny problem, bo polscy internauci są w światowej czołówce, jeśli chodzi o blokowanie reklam w sieci.

czytaj: Blokowanie reklam w sieci zmorą dla reklamodawców

Darmowy internet na lotniskach coraz bardziej powszechny

Darmowy internet na lotniskach coraz bardziej powszechny

Coraz więcej lotnisk na świecie daje możliwość korzystania bezpłatnie z Internetu. Nie najgorzej wygląda to także w Polsce, gdzie 9 z 15 polskich lotnisk oferuje pasażerom nieograniczony dostęp do Wi-Fi bez żadnych dodatkowych wymagań.

czytaj: Darmowy internet na lotniskach coraz bardziej powszechny

przeczytaj_tresc_ponownie