Przejdź do treści

Z jakich serwisów społecznościowych korzystają Polki?

Data: 2016-01-22 10:13:00
Z jakich serwisów społecznościowych korzystają Polki?

Polki pokochały Facebooka i uczucie to nie traci na sile. Jak pokazują wyniki badania, które na zlecenie Westwing Home & Living przeprowadziła firma badawcza PMR, ponad 70 proc. użytkowniczek internetu korzysta z Facebooka codziennie, a 6 na 10 ankietowanych robi to częściej niż rok temu. Dużą popularnością wśród kobiet w Polsce cieszą się również dwa inne serwisy – Youtube i Instagram. Pozostałe popularne na świecie platformy społecznościowe nie przyjęły się w naszym kraju – dowodzą wyniki sondażu.

Westwing Home & Living, firma e-commerce z branży wyposażenia wnętrz, wraz z firmą badawczą PMR przeprowadziła badanie, w którym postanowiła sprawdzić, jak Polki korzystają z serwisów społecznościowych. Niekwestionowanym liderem zestawienia okazał się Facebook. Wyniki sondażu pokazują, że 7 na 10 użytkowniczek internetu korzysta z niego każdego dnia. Największą popularność serwis zyskał wśród młodych Polek – 82 proc. ankietowanych w wieku 18-24 lat zagląda do niego codziennie, a 93 proc. co najmniej raz w tygodniu. Mimo przepowiadanego zmierzchu Facebooka, wśród rodaczek cieszy się on niesłabnącą popularnością. Sześć na dziesięć użytkowniczek zadeklarowało, że korzysta z niego częściej niż rok temu. Co ciekawe, największy wzrost zainteresowania Facebookiem widoczny jest wśród najstarszych ankietowanych – 72 proc. użytkowniczek powyżej 55. roku życia przyznało, że obecnie częściej korzysta z platformy.

Mimo powszechnym opiniom, Polki zaglądają na Facebooka nie tylko po to, by sprawdzić, co słychać u znajomych, przeczytać ich posty i komentarze, ale również same chętnie dzielą się swoimi wrażeniami i doświadczeniami. Jak dowodzą wyniki badania, sześć na dziesięć użytkowniczek serwisu zamieszcza posty przynajmniej raz w tygodniu, a co piąta robi to codziennie!

Jak pokazują wyniki badania, Polki coraz chętniej korzystają także z serwisu YouTube – 29 proc. badanych zagląda do niego codziennie, a 73 proc. robi to przynajmniej raz w tygodniu. Jednocześnie 58 proc. użytkowniczek deklaruje, że korzysta z niego częściej niż rok temu. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku Instagrama. Mimo że w Polsce serwis ten nadal nie cieszy się bardzo dużą popularnością, z roku na rok zdobywa coraz większą grupę wiernych użytkowników. Wyniki sondażu przeprowadzonego na zlecenie Westwing Home & Living dowodzą, że regularnie korzysta z niego już niemal co trzecia internautka. Co więcej, niemal 70 proc. użytkowniczek serwisu deklaruje, że zagląda do niego częściej niż rok temu, a 6 na 10 badanych przyznaje, że zamieszcza w nim posty regularnie.

– Instagram z roku na rok cieszy się w Polsce coraz większą popularnością. Wynikać to może z faktu, że korzystając z serwisu operujemy nie słowem, a obrazem. Zamieszczenie obrazu jest znacznie prostsze i zajmuje mniej czasu niż sformułowanie ciekawego i angażującego posta. Jednocześnie taki wpis nie traci na wartości, wręcz przeciwnie obraz może nieraz powiedzieć znacznie więcej niż słowa – mówi Marcin Rzepka, partner PMR.

Wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Westwing Home & Living pokazują, że pozostałe popularne na świecie serwisy społecznościowe – Twitter, Pinterest, Snapchat, WhatsApp – nie zyskały w Polsce dużej popularności. Do codziennego używania Snapchata przyznaje się zaledwie 9 proc. ankietowanych Polek, WhatsAppa – 8 proc., Twittera – 5 proc., a Pinteresta – 2 proc. Jednocześnie użytkowniczki tych serwisów, doceniając ich funkcjonalność, korzystają z nich częściej niż rok temu – częstsze korzystanie deklaruje 65 proc. użytkowniczek Snapchata, 63 proc. WhatsAppa, 59 proc. Twittera oraz 53 proc. użytkowniczek Pinteresta.

Badanie przeprowadziła firma PMR na zlecenie Westwing Home & Living w dniach 3-6 listopada 2015 roku. Dane zebrane zostały metodą CAWI. Sondaż przeprowadzono na reprezentatywnej próbie 1010 pełnoletnich Polek, korzystających z internetu co najmniej kilka razy w miesiącu. Grupa ta stanowi 2/3 populacji kobiet w Polsce.

Źródło: Westwing Home & Living

Zdjęcie: Photogenica

, wydruk, pdf , Prześlij znajomym

Facebook, sondaż, badanie, kobiety, internauci w Polsce, Instagram

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować.

Komentarze

Brak komentarzy
Jesteś pierwszym, który to przeczytał

przeczytaj_tresc_ponownie