Przejdź do treści

Wartość rynku e-commerce w Polsce w tym roku może wzrosnąć do 32 mld zł

Data: 2015-11-04 02:21:00
Helder Almeida / Photogenica

Wartość rynku e-commerce w 2015 roku wyniesie ok. 32 mld zł, tj. 3,9 proc. rynku sprzedaży detalicznej w Polsce - powiedział PAP szef Prologis Polska, Paweł Sapek. Do 2020 r. udział handlu internetowego ma wzrosnąć do 10 proc. całości branży sprzedaży detalicznej.

- Z danych firmy PMR wynika, że w 2014 r. rynek e-commerce w Polsce wzrósł o 15 proc. i osiągnął wartość 27,5 mld zł. Można szacować, że było to ok. 3,9 proc. całego rynku sprzedaży detalicznej w Polsce - powiedział  Sapek.

- Spodziewamy się, że w 2015 r. dynamika wzrostu przyspieszy do 17 proc., a wartość rynku wzrośnie do 32 mld zł  - dodał.

Sapek oczekuje, że do 2020 r. udział handlu internetowego wzrośnie do 10 proc., a jego wielkość do 64 mld zł.

- Polski rynek rozwija się obecnie szybciej niż już rozwinięte rynki Europy Zachodniej. Do 2020 r. udział e-handlu powinien w Polsce wzrosnąć do obecnego poziomu w Niemczech, czyli 10 proc. A to i tak są założenia dość konserwatywne  - powiedział.

Firma Prologis ocenia, że najprościej całkowitą wartość rynku e-commerce wyliczyć poprzez poziom zaangażowania powierzchni magazynowej w obsługę tej branży handlu. Prologis szacuje, że za wzrost rynku o każdy 1 mld zł odpowiada powstanie ok. 18,5 tys. m kw. powierzchni magazynowej.

- W ciągu 5 lat oczekujemy, że sektor e-commerce wygeneruje popyt na dodatkowe 700 tys. m kw. powierzchni  - dodał Sapek.

Źródło: PAP

Zdjęcie: Photogenica

, wydruk, pdf , Prześlij znajomym

e-handel, e-commerce, PMR, prognoza

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować.

Komentarze

Brak komentarzy
Jesteś pierwszym, który to przeczytał

przeczytaj_tresc_ponownie