Przejdź do treści

Telecentra na Śląsku pomogą w kontaktach z urzędem

Data: 2010-04-13 00:00:00

Do końca 2011 r. w Katowicach ma powstać sieć telecentrów - znajdujących się w miejskich bibliotekach i domach kultury komputerów, umożliwiających mieszkańcom załatwienie wybranych spraw urzędowych za pośrednictwem internetu - pisze serwis samorządowy PAP.

Do końca 2011 r. w Katowicach ma powstać sieć telecentrów - znajdujących się w miejskich bibliotekach i domach kultury komputerów, umożliwiających mieszkańcom załatwienie wybranych spraw urzędowych za pośrednictwem internetu - pisze serwis samorządowy PAP.

Obecnie telecentra znajdują się już w 11 miejskich placówkach w Katowicach. Teraz ma powstać dziesięć nowych. Korzystanie z nich będzie bezpłatne.

Dostęp do usług administracji publicznej w telecentrach będzie możliwy dzięki Systemowi Elektronicznej Komunikacji Administracji Publicznej (SEKAP). Pozwala on załatwić obywatelom sprawy związane m.in. z meldunkiem i dowodami osobistymi oraz działalnością gospodarczą - zaświadczeniami, decyzjami czy zezwoleniami. Można też założyć skrzynkę kontaktową z urzędem i sprawdzać, na jakim etapie jest dana sprawa. Do pełnego wykorzystania systemu konieczne jest posiadanie podpisu elektronicznego.

Źródło: Serwis samorządowy PAP

, wydruk, pdf , Prześlij znajomym

e-usługi, e-administracja, samorządy

Jesteś pierwszym, który to przeczytał

przeczytaj_tresc_ponownie