Ponad 80 proc. Polaków kupuje prezenty świąteczne przez sieć

Ponad 80 proc. Polaków kupuje prezenty świąteczne przez sieć

Obecnie, 81,6 proc. Polaków kupuje prezenty świąteczne online, a 74,6 proc. używa w tym celu urządzeń mobilnych - wynika z badania PayPal.


Wraz ze zbliżającymi się świętami Bożego Narodzenia, PayPal postanowił zbadać, jak przebiegają do nich przygotowania i jak wyglądają świąteczne zakupy. W badaniu przebadanych zostało ponad 5000 ankietowanych konsumentów.

Badanie wskazuje, że w tym roku, ludzie zdecydowali się rozpocząć świąteczne przygotowania nieco wcześniej. Mimo że 74,6 proc. badanych deklaruje, że zwykle zaczyna zakupy w grudniu lub tuż przed świętami, w tym roku 43,3 proc. osób zaczęło kupować prezenty już w listopadzie lub nawet wcześniej. Na pytanie o kupowanie prezentów świątecznych przez Internet, 81,6 proc. ankietowanych odpowiedziało pozytywnie, a 74,6 proc. używa w tym celu urządzeń mobilnych. Ponadto, okazuje się, że tylko 9 proc. Polaków nigdy nie kupiło prezentu bożonarodzeniowego online. Co ciekawe, w grupie osób, które planują duże wydatki na prezenty świąteczne, wynik ten wynosi tylko 2 proc.

Kupując podarunki online, zazwyczaj wybieramy elektronikę i artykuły gospodarstwa domowego (57,2 proc.). Inne popularne kategorie to m.in. zabawki (56,3 proc.) i produkty cyfrowe, np. ebooki, muzyka, filmy, gry – zarówno pobrane, jak i subskrybowane (56,8 proc.). Trend popularności dóbr cyfrowych jest widoczny także jeśli spojrzymy na pozostałe dane, które wskazują, że 36% Polaków otrzymało już kiedyś taki prezent, a 32,8 proc. zarówno kupiło, jak i dostało upominek, który należy do tej kategorii.

Kupując świąteczne prezenty przez internet, Polacy najczęściej płacą przelewem (63,8 proc.) lub za pośrednictwem e-portfela takiego jak np. PayPal lub inne (42,8 proc.).

Jedynie 3,7 proc. ankietowanych konsumentów, nie czuje się bezpiecznie w kwestii płatności internetowych. Oczywiście jest jeszcze wiele do zrobienia w kwestii zakupów online, ponieważ sporo osób wciąż czuje się niepewnie jeśli chodzi o pewne aspekty tego rodzaju transakcji. 33,3 proc. Polaków obawia się, że otrzyma produkt niskiej jakości lub taki, który znacząco różni się od tego, który zamówili.

Źródło: Paypal

Zdjęcie: Photogencia