Gemius o zakupach online Polaków

Gemius o zakupach online Polaków

42 proc. respondentów uważa, że zakupy w internecie mogą być ryzykowne, ale nie zmienia to faktu, że i tak ich dokonują. Z ostatniego raportu firmy Gemius wynika, że 72 proc. internautów miało okazję zrobić zakupy online. Najlepiej w sieci sprzedają się książki, płyty i filmy, sprzęt RTV i AGD oraz odzież, biżuteria i dodatki — wynika z badań Gemiusa, które omawia Puls Biznesu.


Z aukcji korzysta 76 proc. kupujących w sieci, a robienie zakupów w sklepach internetowych deklaruje 81 proc. tej grupy badanych. E-zakupy oceniane są przez internautów jako wygodne, zajmujące mniej czasu, nieskomplikowane oraz tańsze niż te tradycyjne. Pomimo tych deklaracji dalsze wyniki badania pokazują, że zakupy online nie są dla polskich internautów codziennością. 60 proc. robi je tylko kilka razy do roku lub rzadziej, a tylko 20 proc. deklaruje, że decyduje się na zakupy kilka razy w miesiącu lub częściej. Co piąty badany internauta kupujący online deklaruje, że w przyszłości zamierza zwiększyć częstotliwość dokonywania zakupów przez internet, ale większość — 61 proc., uważa jednak, że częstotliwość się ta nie zmieni.

Tym, co zachęca Polaków do zakupów w internecie, są oszczędności — pieniędzy i czasu. Niższe ceny, koszty dostarczenia towaru oraz wygoda, np. związana z możliwością wybrania dostawy do domu, to decydujące czynniki przekonujące konsumentów do e- -zakupów. Programy lojalnościowe mają wyraźny wpływ tylko dla 1/4 badanych, dla 1/3 są one praktycznie bez znaczenia. Ulubionymi działaniami marketingowymi sklepów internetowych są stałe promocje i wyprzedaże, specjalne ceny na zakup zestawu oraz promocje typu „2 zakupy + 1 gratis”.

Źródło Puls Biznsu, Gemius