Przejdź do treści

Internauci o e-administracji

Data: 2016-09-30 01:59:00
Internauci o e-administracji

Ministerstwo Cyfryzacji opublikowało raport  E-administracja w oczach internautów. Celem badania było poznanie opinii internautów na temat korzystania z e-administracji, określenie poziomu znajomości serwisów internetowych administracji publicznej oraz określenie potrzeb i postaw wobec załatwiania spraw urzędowych drogą elektroniczną.

4800 internautów wzięło udział w tegorocznym badaniu „E-administracja w oczach internautów 2016”, na temat postrzegania elektronicznych usług publicznych. Wśród użytkowników e-administracji można wyróżnić nich 3 typy. W grupie osób z praktyką w załatwianiu spraw urzędowych przez internet mamy użytkowników aktywnych (25 proc.) oraz nieprzekonanych (29 proc.). Pozostałą część stanowią niedoświadczeni (46 proc.), którzy do tej pory nie korzystali z usług publicznych online.

4800 internautów wzięło udział w tegorocznym badaniu „E-administracja w oczach internautów 2016”, na temat postrzegania elektronicznych usług publicznych. Wśród użytkowników e-administracji można wyróżnić nich 3 typy. W grupie osób z praktyką w załatwianiu spraw urzędowych przez internet mamy użytkowników aktywnych (25%) oraz nieprzekonanych (29%). Pozostałą część stanowią niedoświadczeni (46%), którzy do tej pory nie korzystali z usług publicznych online.

Zdecydowana większość Aktywnych załatwienie sprawy przez internet ocenia pozytywnie (90 proc.). Aż 98 proc. zapowiada, że w przyszłości skorzysta z usług e-administracji.

Tylko 28proc. Nieprzekonanych woli załatwiać sprawy urzędowe przez internet, podczas gdy większość (56 proc.) wybiera kontakt osobisty. Ta grupa znacznie rzadziej niż w poprzednia pozytywnie ocenia sposób świadczenia usług e-administracji (53 proc.). Na gorszą ocenę mogą wpływać doświadczenia Nieprzekonanych internautów: blisko połowa z nich (47 proc.) załatwiła swoją sprawę tylko częściowo, a 18% bez powodzenia.

W segmencie Niedoświadczonych aż ¾ respondentów opowiada się za osobistym kontaktem z urzędem w celu załatwienia sprawy. Mimo to 59 proc. deklaruje, że w przyszłości zdecydowanie lub prawdopodobnie posłuży się w tym celu internetem.

Resort sprawdził też, w jakim stopniu internauci rozpoznają najpopularniejsze portale administracji publicznej oraz profil zaufany ePUAP. Najbardziej popularnym serwisem okazała się Platforma Usług Elektronicznych ZUS, którą zna 2/3 internautów.

Źródło: Ministerstwo Cyfryzacji

Zdjęcie: Photogenica

, wydruk, pdf , Prześlij znajomym

e-administracja, badanie, Ministerstwo Cyfyzacji, e-usługi, internauci

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować.

Komentarze

Brak komentarzy
Jesteś pierwszym, który to przeczytał

przeczytaj_tresc_ponownie