Przejdź do treści

Internet stanowi coraz większą konkurencję dla telewizji

Data: 2012-04-12 08:51:00

W USA wciąż rośnie liczba ludzi, którzy rezygnują z tradycyjnej, płatnej telewizji, na rzecz wideo w Internecie - informuje Rzeczpospolita. W tym roku ich liczba wyniesie blisko milion.

 Jak wynika z najnowszych danych Convergence Consulting Group z płatnej telewizji za oceanem zrezygnuje w tym roku 0,93 mln gospodarstw. Zdaniem firmy głównym powodem odcinania dostępu do kablówek i platform cyfrowych są serwisy internetowe z wideo w sieci, jak Netflix (ma ponad 20 mln płatnych abonentów) czy Hulu Plus. – Przewidujemy, że na koniec 2012 roku licząc od 2008 roku łączny odsetek ludzi, którzy zrezygnują z kablówki wyniesie 3,6 proc. (3,58 mln).

 

Deloitte w styczniu prognozował jeszcze wyżej - że już 9 proc. abonentów w USA już odcięło kable i platformy argumentując, że swoje ulubione programy i seriale może oglądać w sieci, a planuje to dalsze 11 proc. z nich.



W Polsce trendu odchodzenia abonentów od tradycyjnych płatnych operatorów telewizyjnych na szeroką skalę spodziewa się w przyszłych latach np. oferujący filmy w Internecie Iplex.  - Gdy na rynku dostępnych będzie 20 kanałów HD w naziemnej telewizji cyfrowej, pakiety telewizji kablowych przestaną się opłacać: będą drogie i ludzie zaczną z nich rezygnować  – mówił niedawno Arkadiusz Świerczewski, założyciel i prezes Iplex SA.

 


Według ubiegłorocznych szacunków Informa Telecoms&Media w tym roku globalnie z kabla i platformy zrezygnuje już 5 mln ludzi, a w 2015 roku: ponad 16 mln.

 


Źródło: Rzeczpopsolita 

, wydruk, pdf , Prześlij znajomym

media, telewizja

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować.

Komentarze

Brak komentarzy

przeczytaj_tresc_ponownie