Przejdź do treści

Co piąty internauta w Polsce blokuje reklamy

Data: 2016-05-17 07:26:00
Co piąty internauta w Polsce blokuje reklamy

Blokowanie reklam staje się coraz większym wyzwaniem dla marketerów. Szczególnie w przypadku młodszych grup wiekowych.

Do blokowania reklam przyznaje się co piąty polski Internauta. Najpopularniejszą aplikację, która umożliwia blokowanie reklam jest wtyczka AdBlock lub AdBlock Plus, do używania której przyznaje się blisko 60 proc. internautów blokujących reklamy w sieci. 

Im młodsza grupa respondentów, tym częściej deklarujemy blokowanie reklam internetowych. Co trzeci nastolatek (15-24 lata, 36 proc.) korzysta z tego typu rozwiązań. Wśród osób uczących odsetek ten rośnie do 41 proc., podczas gdy wśród osób studiujących kształtuje się na poziomie 31 proc. 

Wśród aktywnych użytkowników usług społecznościowych, które blokują reklamy internetowe, prym wiodą użytkownicy korzystający kilka razy w tygodniu z platformy Periscope (38 proc.), blogosfery, Twitter i aplikacji SnapChat (33 proc.). Czyli platform generujących większość ruchu poprzez urządzenia mobilne. 

Badanie zostało zrealizowane na reprezentatywnej próbie Internautów (N=1727) na panelu badawczym Ideas by IRCenter. Próba reprezentatywna ze względu na wiek, płeć i wielkość miejscowości zamieszkania respondentów.

Źródło: IRCenter

, wydruk, pdf , Prześlij znajomym

badanie, internauci w Polsce, IRCenter, blokowanie reklam

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować.

Komentarze

Brak komentarzy
Jesteś pierwszym, który to przeczytał

przeczytaj_tresc_ponownie