Przejdź do treści

Ponad 55 proc. Polaków to internauci

Data: 2012-02-01 08:43:00
Ponad 55 proc. Polaków to internauci

Odsetek internautów w populacji w Polsce zwiekszył się z zeszłym roku do 55,4 proc. Wśród portali mocno na rozpoznawalności i odwiedzalności zyskały Facebook i YouTube - wynika z badań NetTrack prowadzonych przez MillwardBrown SMG/KRC .

 
Z podsumowania ubiegłorocznych badań NetTrack prowadzonych przez MillwardBrown SMG/KRC wynika, że w ub.r. zasięg internetu w Polsce zwiększył się w o 2 punkty proc. w porównaniu z 2010 roku, osiągając poziom 55,4 proc. W przeliczeniu na populację daje to 16,69 mln użytkowników sieci.

 

 

W ub.r. już co drugi polski internauta miał staż w sieci wynoszący ponad 5 lat. Tylko niecałe 5 proc. użytkowników nie korzystało z internetu w domu. W grupach wiekowych 40-59 lat oraz 60 lat i więcej liczba internautów zwiększyła się w skali roku o punkt procentowy.

 

Serwis Facebook rozpoznaje już spontanicznie niewiele mniej polskich internautów  (23,3 proc.)niż NK.pl (25,1 proc.), przy czym ten pierwszy serwis mocno zyskał pod tym względem w ciągu roku, a ten drugi - wyraźnie stracił. Jednak NK.pl regularnie odwiedza nadal więcej użytkowników niż Facebooka. Zarówno pod względem rozpoznalności, jak i odwiedzalności spore wzrosty zanotował YouTube. Najpopularniejszymi serwsiami internetowymi w Polsce są jednak Google (59,4 proc.) i Allegro (53,6 proc.), które wyprzedają Onet i Wirtualną Polskę.


Źródło: MillwardBrown SMG/KRC

, wydruk, pdf , Prześlij znajomym

badanie, serwisy

Wyślij autorowi swoje uwagi

Treść uwag:

przeczytaj_tresc_ponownie