Przejdź do treści

Polski e-handel też ma białe plamy

Data: 2012-02-07 09:43:00

Przeszło co piąty sklep internetowy w Polsce zarejestrowany jest w województwie mazowieckim wynika z badania eCommerce Index,  przeprowadzonego przez CubeRoot.pl we współpracy z Dontpay.pl w grudniu 2011.

 

 


Drugim bardzo aktywnym ośrodkiem na mapie eCommerce jest województwo śląskie (ponad 13 proc.), a także dolnośląskie (prawie 9 proc.). Kolejne pozycje różnią się między sobą minimalnie -  wielkopolskie(8,6 proc.), łódzkie (8,3 proc.) i małopolskie (7,9 proc.).

 


- Rynek eCommerce jest silnie skoncentrowany w kilku ośrodkach – twierdzi Marcin Walocha z Dontpay.pl. - Wystarczy policzyć, że w 6-u województwach skupione jest prawie 70 proc. liczby sklepów eCommerce w Polsce i według naszych szacunków, blisko ¾ wszystkich przychodów. Mam wrażenie, że przedsiębiorcy w mniejszych ośrodkach nie odkryli jeszcze możliwości, jakie otwiera przed nimi eCommerce, pozwalający przekraczać ograniczenia związane z niewielkimi rynkami lokalnymi - dodaje.

 


Prawdziwe białe plamy na mapie eCommerce w Polsce stanowi pięć województw opolskie (1 proc. sklepów), świętokrzyskie (1 proc.), warmińsko mazurskie(1,6 proc.), a także podlaskie (1,6 proc.) i lubuskie (2,2 proc.). W tych pięciu województwach skupione jest zaledwie 7 proc. wszystkich sklepów internetowych w Polsce.

 


eCommerce Index  to odbywające się co kwartał badania koniunktury w sektorze eCommerce. Prezentowane wyniki pochodzą z fali pierwszej zostało zrealizowane na próbie 452 właścicieli sklepów internetowych w grudniu 2011. Zaproszenie do badania wysłane zostało do blisko 9 tys sklepów. Partnerami badania były firmy: Dontpay.pl, Empathy,  Grupa Divante, Nokaut.pl i Manubia.pl. 

 


Źródło: CubeRoot.pl

, wydruk, pdf , Prześlij znajomym

e-commerce

Wyślij autorowi swoje uwagi

Treść uwag:

przeczytaj_tresc_ponownie