Przejdź do treści

Badania: Internet a rynek lokalny

Data: 2010-03-24 00:00:00

Upowszechnianie internetu skutkuje zmianą  zachowań konsumentów również  na rynkach lokalnych.
Z badania przeprowadzonego w marcu 2010 r. w USA przez BIA/Kelsey & ConStat wynika,  że dla ponad 90% badanych internautów głównym źródłem informacji o miejscowych usługach i biznesie są lokalne media online i wyszukiwarki internetowe. Mniejszą popularnością cieszą się internetowe katalogi firm, porównywarki cen i serwisy tematyczne.

Upowszechnianie internetu skutkuje zmianą  zachowań konsumentów również  na rynkach lokalnych.
Z badania przeprowadzonego w marcu 2010 r. w USA przez BIA/Kelsey & ConStat wynika,  że dla ponad 90% badanych internautów źródłem informacji o miejscowych usługach i biznesie są lokalne media online i wyszukiwarki internetowe. Mniejszą popularnością cieszą się internetowe katalogi firm, porównywarki cen i serwisy tematyczne.

Badania wykazało też, że internauci, zanim podejmą jakiekolwiek decyzje konsumenckie, poszukują coraz bardziej różnorodnych informacji.  W 2007 r. czerpali je średnio z 5,6, a w 2010 r. już z 7,9 różnych źródeł informacji.

- Oznacza to, że warto starać się zaistnieć w wielu miejscach. Nowa firma powinna zadbać o wpis do najpopularniejszych katalogów, zarówno ogólnych, jak i branżowych oraz zachęcać swoich klientów do pozostawiania opinii na forach i w serwisach opiniujących. Szczególnie ważna jest dobra prezentacja w Google Maps, która pozwala połączyć obecność w katalogach z pozycją w wynikach wyszukiwania – uważa Błażej Miernikiewicz z agencji marketingu internetowego Artefakt.

Jakiej informacji szukają internauci na stronach lokalnych firm? Najwięcej badanych przez TMP i comScore (26%) najpierw poszukuje adresu, dopiero na drugim miejscu (21% odpowiedzi) znalazła się odpowiedź, czy oferta firmy odpowiada oczekiwaniom internautów. 21% badanych poszukiwało w pierwszej kolejności wskazówek jak dojechać do firmy, 14% zwraca najpierw uwagę na numer telefonu do firmy, 8% zapoznaje się wpierw z ofertą firmy. Respondenci zwracali w pierwszej kolejności również uwagę na godziny otwarcia.


Źródło: praktycy.com
 

, wydruk, pdf , Prześlij znajomym

badania, raport, internet

Jesteś pierwszym, który to przeczytał

przeczytaj_tresc_ponownie