Przejdź do treści

80 proc. internuatów w Polsce chce kupić na święta coś w sieci

Data: 2014-11-26 09:20:00
Helder Almeida / Photogenica

Ponad 80 proc. Polaków posiadających dostęp do sieci planuje kupić choć część prezentów przez internet, a jedynie 17 proc. wyklucza taką możliwość, wynika z badania przeprowadzonego przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia na zlecenie Poczty Polskiej. Na zakup prezentów świątecznych w tym roku badani średnio planują wydać 500 zł, a połowa z nich nie więcej niż 400 zł.

Wśród najpopularniejszych powodów odwrotu od sklepów stacjonarnych w bieżącym roku znajduje się wygoda zakupów przez internet. Polacy kupią w sieci prezenty bo uważają, że tak jest taniej niż w sklepach stacjonarnych (67 proc.) i mają większy wybór niż w sklepach tradycyjnych (43 proc.).

Badanie potwierdziło też zaobserwowany od pewnego czasu trend, że Polacy chętnie chodzą najpierw do sklepów stacjonarnych, żeby obejrzeć lub przymierzyć produkty. Potem kupują je w sieci. Robi tak blisko 80 proc. badanych.

Osoby, które jednak wybiorą zakup w sklepach tradycyjnych jako główny powód podają chęć osobistego obejrzenia produktów lub obawy, że towar kupiony on-line może być uszkodzony lub niezgodny z zamówieniem.

- Średnio respondenci planują przeznaczyć na zakup prezentów świątecznych w tym roku 500 zł, a połowa z nich nie więcej niż 400 zł. Co czwarta osoba planuje kupić prezenty świąteczne za kwotę większą niż 500 zł - zauważa członek zarządu ARC Rynek i Opinia Marek Lekki.

Wśród najczęściej zamawianych w sieci prezentów znajdą się w tym roku kosmetyki (56 pro.), słodycze (49 proc.), zabawki (45 proc.). Połowa badanych planuje kupić w prezencie dla bliskich książki.

Decydując się na zakup prezentów w sieci dokładnie wybieramy dostawcę przesyłki. Na operatora przesyłek świątecznych ponad 70 proc. badanych planuje wybrać Pocztę Polską.

- Badani jako główne przyczyny wskazują na korzystne ceny przesyłek oraz na małą odległość do najbliższej placówki pocztowej. Inni podkreślają swoje pozytywne doświadczenia z narodowym operatorem oraz zaufanie do niego - wskazuje Lekki.

W badaniu "Zakup prezentów świątecznych przez Polaków", zrealizowanym przez ARC Rynek i Opinia dla Poczty Polskiej, wzięło udział 508 osób, które planują kupić prezenty świąteczne. Badanie reprezentatywne na populację internautów ze względu na wiek, płeć oraz wielkość miejscowości zamieszkania. Termin realizacji wywiadów: 7-12 listopada 2014 r.

Źródło: ARC Rynek i Opinia

Źródło: Helder Almeida / Photogenica 

, wydruk, pdf , Prześlij znajomym

e-handel, e-zakupy, handel, internauci w Polsce, badanie, e-commerce

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować.

Komentarze

Brak komentarzy
Jesteś pierwszym, który to przeczytał

przeczytaj_tresc_ponownie